вторник, 7 декември 2010 г.

Новини

Пролетната ваканция
Пролетната ваканция ще е от 30 март до 10 април. Почивката, която стартира от края на март, тази година ще е 12 дни. Към нея се прибавят и още 4 почивни дни. Това са свободните дни за Възкресение Христово на 22 и 25 април заедно с дните от уикенда.
По повод дискусията относно продължителността на коледната ваканция, от Министерството на образованието съобщават, че според нормативната уредба учебната година е с продължителност 12 месеца. Учебните занятия са с продължителност не повече от 38 и не по-малко от 31 учебни седмици и се разпределят в два учебни срока. 
Продължителността на първия учебен срок е 18 учебни седмици, а в спортните училища – 20 учебни седмици. Продължителността на учебната седмица е 5 учебни дни. Разпределението на учебното време е съобразено с възрастовите особености на учениците, с осигуряване на условия за овладяване на учебния материал и оценяване на учениците. В този смисъл е необходимо както възрастните, така и децата да се учат да спазват правилата. По-малкият брой дни на коледната ваканция през последните години се обуславя от провеждането на държавните зрелостни изпити и на изпитите след 7 клас през месец май (по време на учебни занимания), с което се намалява броят на учебните дни, без да се удължава продължителността на учебната година. (Същите изпити се провеждаха през месец юни след приключване на учебните занимания за съответните класове). Чрез образованието едно общество формулира целите си, организира средствата и ресурсите си, за да получи формата и да се движи в посоката, в която желае. От Министерството на образованието започнаха провеждането на широка дискусия за продължителността на учебната година в България с активното участие на основните заинтересовани страни, включително и на учениците. 
На 8 ноември в Министерството на образованието, младежта и науката бяха поканени на обсъждане ученици от различни училища – администратори и участници в протестиращите групи във Facebook. Беше постигнат консенсус, че трябва да се мисли за организацията на учебното време като цялостен процес в дългосрочен план. Беше сформирана работна група от ученици, чието второ заседание ще се състои на 15 декември. На него учениците ще представят практиките във всички държави в ЕС.

Спират 

От началото на 2011 г. българските зрители ще могат да се потопят в ново преживяване пред телевизионния екран. На базата на обстойно проучване, което компанията проведе, както и на експертния си опит и изключителни постижения през последните 10 години, екипът на водещата медийна група у нас – bTV Media Group – ще препозиционира изцяло PRO.BG като създаде нов канал под марката bTV. Той е разработен така, че да отговори на растящите очаквания на аудиторията и идеално ще допълва портфолиото на bTV Media Group. Каналът ще предостави ексклузивно съдържание дори на най-претенциозната таргет група. 
Новият bTV канал ще предложи разнообразна селекция от качествени програми, за да удовлетвори и най-взискателните зрители, които търсят силни усещания пред ТВ екрана. Програмните акценти ще включват кино, актуални програми, спорт и други ексклузивни предложения. 
“bTV Media Group има много амбициозни планове за следващата година. Цялостното препозициониране и ребрандиране на PRO.BG е част от тази стратегия и е естествена следваща стъпка в нашето развитие. Зрителите ще се наслаждават на новите ексклузивни предложения на всички канали в нашата група, включително радио и интернет каналите”, коментира Вики Политова, главен оперативен директор на bTV Media Group.


Пълна промяна в БНТ1 започна от понеделник - 06.12.10 г.


Ще разбием имиджа на скучна телевизия, пускаме сериал, награден с "Еми" в праймтайма, казва Севда Шишманова


Пълна промяна в БНТ1 започва от понеделник. На Никулден обществената телевизия стартира с нова програмна схема. Как БНТ1 ще мери сили с комерсиалните частни телевизии? Защо й е на обществената медия висок рейтинг? И как ще намери баланса между публицистика, документалистика и "сапунка" в праймтайма? Отговорите дава програмният директор на БНТ1 журналистката Севда Шишманова.

- От понеделник БНТ тръгва с нова програмна схема. С какво ще изненадате зрителите?

- С това, че една обществена телевизия може да бъде интересна. Да си позволи и радикални програмни ходове, рискувайки да получи упрек, че влиза в подхода на частните телевизии, програмирайки комерсиален сериал в праймтайма си например. Правим го в комбинация с това да върнем в най-гледаното време авторитетната публицистика и документалистика. Това, което целим, е по-висок рейтинг за програмата на медията като цяло. Защото само ако е гледана, БНТ може да изпълнява и обществения си ангажимент към зрителя. Новата програмна схема вече стартира с "Екип 5" тази седмица. Започваме с проект, който връща публицистиката в праймтайма. Той е позициониран директно срещу новините на двете големи конкурентни частни телевизии и е първият коментар на актуалните събития от изминалия ден. БНТ е водещата телевизия в налагане на стандарт на публицистика и дискусията. И това е нещо, на което със самочувствие може да заложим. Журналистите от "Екип 5" са имена, чиято професионална биография е създадена от БНТ. И завръщането им в ефира в подобен формат дава възможност на аудиторията да си припомни каква е силата на персонифицираната журналистика. Освен това форматът има потенциал да стане интерактивен. Той ще продължава в интернет след приключването на ефира и към първото му подобно онлайн издание имаше впечатляващ интерес. Това е стратегия, която ще развиваме с всичките си нови проекти, защото е начин да разширим своята аудитория. БНТ винаги се е определяла като традиционна, консервативна и скучна. Това е имидж, който много старателно й беше вменяван през последните 10 г. Стартът на частните телевизии имаше нужда от тази стратегия. И това може да се промени само ако БНТ стане силен конкурент. Пазарът е много динамичен. Много интензивно развитие на жанрове, нови формати и телевизия в интернет. Нашият екип работи ефективно по програмата само от два месеца, но знаем, че нямаме време и трябва да променим телевизията видимо като съдържание и визия. Ако искаме да остане на пазара. Да върнем персонификацията й като личности, да поемем рискове и влезем в нови територии - на комерсиалното и интерактивно съдържание. Обществената функция на телевизията може да бъде реализирана само през една интересна телевизия.

- Какви промени ще настъпят?

- Програмираме комбинация от два филмови слота в праймтайма. Световен хитов сериал и документалистика. Общото помежду им е много високото качество на съдържанието. Радикално изглежда позиционирането веднага след централните новини на сериал, който вероятно много от любителите на квалификацията по жанрове ще определят като сапунка. Но това всъщност е много качествена и скъпа телевизионна продукция. Сериалът се казва "Индия - любовна история" и ще се излъчва в понеделник, сряда и четвъртък след "По света и у нас". Това е бразилско-индийска продукция от 160 серии, която спечели най-престижната награда за телевизия "Еми" за 2009 г. Продукция на две от най-добрите индустрии в продуцирането на този жанр. Сериалът е различен от традиционните очаквания какво трябва да показва БНТ, но нагласите на аудиторията сочат, че зрителите биха гледали такъв филм два или три пъти седмично в праймтайм. БНТ има предимството да може да излъчва и качествена документалистика. След сериала влиза слотът "Виж Би Би Си". Четири различни документални тв поредици, позиционирани от понеделник до четвъртък. Последователно - "Седемте епохи на рока", "Политическите убийства на ХХ век", "Възходът на парите" и "Възрастта на терора". Рок, заговори и атентати, пари и борси и тероризъм - в брандираната документалистика на най-добрата обществена телевизия в света. БНТ1 прави програмата си предвидима както за зрители, така и за рекламодатели, като програмира предаванията и продукцията си в слотове на база на предварителни проучвания на аудиторията.

Ще обновим изцяло и сутрешния си блок. Денят ще започва от 6,30 до 10 часа с два ясно обособени слота - политически и културен. Първият от 6,30 до 9 часа, а след това от 9 до 10 часа влиза най-широкият ежедневен културен пояс в момента в ефир. Слотовете имат нови рубрики, нова визуална концепция, декор и нови водещи. Андрей Захариев, който в политическия пояс ще си партнира с Жени Марчева, която идва при нас от Дарик радио, а във втория с Александра Гюзелева. Ще е успех, ако променим начина да разговаряме в ефир за нещата, които са важни в политиката и културата, ако реабилитираме дебата и дискусията, ако прибавим към нашата аудитория тези, които са онлайн. Ще има специално външнополитическо издание. Ще разширим територията на информацията и разговорите за култура с онова, което се случва в Европа и света. С актуален материал, така че всеки, който днес пътува до Брюксел или Лондон, да знае какво се случва и може да избере от афиша там. Поканихме за наши модератори експерти и творци. Стартира още един нов проект - поредицата "Малки истории", която ще се опита с камера да влезе в живота на хората, които винаги искаме да интегрираме, но по-често обричаме на сегрегация. Това са онези, за които казваме, че са в неравностойно положение, малцинствени групи или социално и психологически проблемни. Или просто забравени. И отношението към техните малки истории е знак колко голямо е всъщност едно общество. Проектът комбинира документалистика и дискусия в студиото. От понеделник до петък в 17 ч ще излъчваме 15-минутен документален слот, който ще проследява съдби и казуси. Линията ще завършва в събота с едночасово предаване, което да даде възможност проблемите да се развият и обсъждат в ефир. Водеща ще е Мартина Шопова. И в проекта са ангажирани режисьори документалисти, както и външни консултанти експерти, неправителствени организации и институции. БНТ стартира и нов слот с икономически новини в 22.30 часа.

- Говореше се, че ще правите политическо риалити.

- Вторият етап от промяната на програмната ни схема след февруари е свързан със старта на нови външни продукции и три големи формата. Ще обявим позициите за външните продукции през следващата седмица. Две от тях са крос медия проекти за културата на младите и съвременния стил на живот. Начин да вкараме ново съдържание, което се подготвя от доказали се екипи в медиите. Освен това подобен тип проекти идват и с аудиторията на съответната медия. Ще обявим за външна реализация един известен световен формат и слот за късно вечерно шоу. Позициите, които обявяваме за външни продукции, имат за цел да разширят нашата аудитория и са насочени към таргет групите от 18 до 49 г.

Политическото риалити, което подготвяме за праймтайм, се казва "Обещанието". Стартираме и втори сезон на "Голямото четене", който ще бъде "Малкото голямо четене" - за детска литература и фентъзи.

- Готови ли сте вече с новогодишната програма?

- На 31 декември вечерта БНТ ще представи "Новогодишна приказка", специална продукция, която в импровизиран клуб-вариете ще срещне зрителите с актьори, изпълнители и хора, които са ни зареждали с настроение през годината и чийто талант сме аплодирали. Водещи са Искра Ангелова и Владимир Люцканов. Концертът "Сцена под звездите" е с подчертано млад каст на изпълнители - ще пеят много от тези, които печелиха през годините "Мюзик айдъл". Специално е участието на Любо от "Те" в комбинация с "032" и група "Ахат". Водещ ще бъде Камен Воденичаров. Ще има и две специални продукции на екипа на "Шоуто на Канала" ."Една коледна нощ в операта" е концерт спектакъл с участието на актьорите от шоуто и Васил Петров, Мария Илиева и Орлин Горанов. А на първи януари вечерта зрителите ще гледат продукцията "Назад-напред, напред-назад". Празнични издания ще има и "В неделя с ...". Специално селектирана е филмовата програма. Спот от филми на Уди Алън - "Вики, Кристина, Барселона", "Каквото дойде", "Да разнищим Хари". Серия от музикални филми - "Фадо" на Карлос Саура, "Аз, Дон Жуан", "Музиката на Истанбул" на Фатих Акин, филмирания от Скорсезе концерт на "Ролинг Стоунс", "Шайн а Лайт" и "Бразилейриньо" - един феноменален филм за бразилската музика. Хитът сред лентите с коледно съдържание ще бъде "Наистина любов".

Няма коментари:

Публикуване на коментар